torsdag 3 maj 2012

Nytt i lådorna

Börjar bli lite busigt på arbetet, vi ska ha den traditionella morsdags utställningen på lördag och söndag. Så i dag har vi städat städat och städat. Ni kan ju tänka er hur det är att städa en hall var det har arbetats i flera månader med torv och sand. Får tungt att andas bara av att tänka på det. Men nu är det rent och fint.
Efter jobbet planterade jag med hjälp av D, penseér i balkonglådorna. De blev jätte söta. Fick bort de äckliga narcisserna som aldrig slog ut, dels för att det kanske var så kallt först och dels för att jag kanske inte har vattnat dem så de KANSKE har torkat bort, men inget är säkert.
Det är svårt ibland att sätta sig in i en kunds situation när han elr hon kommer för att köpa blommor, det kan ta flera timmar, det skall svängas och vridas på blommorna och sedan när man kanske har bestämt sig så är det ju såklart inte en växt som tål hetta, jasså nå då börjar vi om. Men när jag själv skall ha sommarblommor så tar ja hem och provar om det inte passar så för ja tillbaka den i växthuset. Enkelt! Och dethär var säkert något intresseklubben antecknar. :)
En sak som ja inte har upplevt på länge men som hände förra natten, ja drömde en mardröm. Vaknade och var rädd, var precis som om någon skulle ha tittat på mig från klädskrubben, för dörren var öppen. Jag drog Tico till mig och somnade om. Det komiska var att ja drömde om Alexander Skargårds och det är nog verkligen ingenting som är skrämmande med honom, han är endast skrämmande het i True blood.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar