tisdag 5 juni 2012

Regninga Tisdag

Denna dag har varit ganska dyster. Här i Lahnakoski har det regnat som om någon hade glömt att stänga av kran. Men nu ikväll har det varit solsken. Har pysslat i ''min trädgård'' nu ikväll. Har gjort en så kallad ''hyöty puutarh'', med andra ord planterat sådant man kan äta ;)

Daniel fixade en ram åt mig i går av lite brädor och så fyllde vi den med mylla, så i dag när det har regnat så har myllan blivit fuktig och bra så passade jag på att plantera lite tomater, en frilands gurka och en Jiaogulan-Te växt. Det skall bli spännande att se om vi hinner få några egna grönsaker innan hösten kommer.


3 st tomater och den nya ''lådan''

Te-växten, man kan torka bladen och använda dem till, gissa vaa-ad JOO, TE!

Frilands gurka











Fast det är tisdag redan så tänkte jag ge en update om helgens händelser. Efter jobbet i lördags styrde jag med pappas gäng mot Vörå för att fira min kusin Jessicas studentfest. Hon var jätte fiin och så måste man ju nämna att hon hade skrivit 6 st L , kan inte fatta att vi är släkt...
Det blev en ganska sen kväll innan vi var hemma så det blev ganska lugn kväll för oss. På söndag var vi bjudna till Purmo på studentfest och denna gång var det Daniels kusin/småkusin Victor som hade fest. Bästa med den festen var att Daniels bror och hans dotter Wilma var där. De var jätte kul att se dom och speciellt W som hade växt så mycket. Hon och jag kommer riktigt bra överens men fabbo D e liite scarey så honom måste man ta de lite försiktigt med, baby steps liksom ;) Hon e nog världens sötaste och finaste flicka, synd då man ses så sällan.

Btw 6 veckor kvar till semester... :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar